Så kommunicerar du med oss via 1177.se
Logga in på 1177.se
För att logga in på 1177.se på din mobil, dator eller läsplatta behöver du ha en e-legitimation, antingen Bank-ID eller Freja e-id plus. Du kan installera Bank-id på en mobil, surfplatta eller dator. Bank-id för mobiler och surfplattor kallas för mobilt bank-id.
Gå in på 1177.se
Klicka på ”logga in”

Välj om du vill logga in med bank-id på en annan enhet eller med bank-id på den enhet som du just nu håller på med

Om du använder bank-id på annan enhet gör du följande:
- Följ instruktionerna på skärmen för att läsa av QR-koden.
- Ange pinkod i appen för bank-id.
- Du loggas in.

Om du använder bank-id på samma enhet som du loggat in på:
- Välj bank-id på den här enheten
- Klicka på: Starta BankID-appen
- Ange pinkod i appen för bank-id.
- Du loggas in.

När du loggat in, lägger du till Re:act som mottagning, se pil:

Skriv in React (OBS utan kolon) och tryck på sök.
Nu ska du har kommit in på Re:acts sidor hos 1177. Kontrollera att du har slagit på aviseringar så att du inte missar ärenden från din mottagning. Klicka på Inställningar högst upp på sidan när du har loggat in. Välj på vilket sätt du vill ha avisering, och spara.

Du kan få stå i kö om många försöker logga in samtidigt
Ibland är det många som försöker logga in samtidigt. Då får du stå i kö tills det blir din tur. På kösidan kan du se hur lång tid som är kvar innan du kan logga in. När det blir din tur kommer du automatiskt till inloggningssidan. Du har då 10 minuter på dig att logga in. Kösystemet finns för att 1177.se inte ska bli överbelastat om många försöker logga in samtidigt.
Stäng webbläsaren när du har loggat ut
Din webbläsare kan tillfälligt lagra information om din e-legitimation. Det är därför viktigt att du stänger ner alla öppna fönster i webbläsaren när du har loggat ut från 1177.se om någon annan har tillgång till datorn.
Logga in med skyddade personuppgifter
Du kan logga in i 1177 med e-legitimation om du har skyddade personuppgifter.